کد مطلب:282763 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:456

مفهوم انتظار
«انتظار» معمولا به حالت كسی گفته می شود كه از وضع موجود ناراحت است و برای ایجاد وضع بهتری تلاش می كند.

فی المثل بیماری كه انتظار بهبودی می كشد، یا پدری كه در انتظار بازگشت فرزندش از سفر است، از بیماری و فراق فرزند نارحتند و برای وضع بهتری می كوشند.

همچنین تاجری كه از بازار آشفته ناراحت است و در انتظار فرو نشستن بحران اقتصادی می باشد این دو حالت را دارد «بیگانگی با وضع موجود» و «تلاش برای وضع بهتر».

بنابراین مسئله انتظار حكومت حق و عدالت مهدی و قیام مصلح جهانی در واقع از دو عنصر است عنصر نفی و عنصر اثبات عنصر نفی همان بیگانگی است با وضع موجود و عنصر اثبات خواهان وضع بهترین بودن است.

و اگر این دو جنبه در روح انسان به صورت ریشه دار حلول كند سرچشمه دو رشته اعمال دامنه دار خواهد شد

این دو رشته اعمال عبارتند از ترك هر گونه همگاری و هماهنگی با عوامل ظلم و فساد و حتی مبازره با آنها از یك سو، و خود سازی و خودیاری و جلب آمادگیها جسمی و روحی و مادی و معنوی برای شكل گرفتن آن حكومت واحد جهانی و مردمی از سوی دیگر.

و خوب كه دقت كنیم می بینم هر دو قسمت آن سازنده و عامل تحرك و آگاهی و بیداری است.

با توجه به مفهوم اصلی «انتظار» معنی روایات متعددی ه در بالا درباره پاداش و نتیجه كار منتظران نقل كردیم به خوبی درك می شود. اكنون می فهمیم چرا منتظران واقعی گاهی همانند كاسنی شمرده شده اند كه در خیمه حضرت مهدی (ع) یا زیر پرچم او هستند یا كسی كه در راه خدا شمشیری می زند، یا به خون خود آغشته شده، یا شهید گشته است.

آیا اینها اشاره به مراحل مختلف و درجات مجاهده در راه حق و عدالت نیست كه متناسب با مقدار آمادگی و درجه انتظار افراد است؟

یعنی همانطور كه میزان فداكاری مجاهدان راه خدا و نقش آنهابا هم متفاوت است، انتظار و خود سازی و آمادگی نیز درجات كاملا متفاوتی دارد كه هر كدام از اینها با یكی از آنها از نظر مقدمات و نتیجه گیری شباهت دارد هر دو جهادند و هر دو آمادگی می خواهند و خود سازی كسی كه در خیمه رهبر چنان حكومتی قرار گرفته یعنی در مركز ستاد فرماندهی یك حكومت جهانی است نمی تواند یك فرد غافل و بیخبر و بی تفاوت بوده باشد آنجا جای هر كس نیست جای افرادی است كه به حق شایستگی چنان موقعیت و اهمیتی را دارند.

همچنین كسی كه سلاح در دست دارد ودر برابر رهبر این نقلاب با مخالفان حكومت صلح و عدالتش می جنگد آمادگی فراوان روحی و فكری ورزمی باید داشته باشد.

برای آگاهی بیشتر از اثرات واقعی انتظار ظهور مهدی (ع) به توضیح زیرتوجه كنید.